Kids in de klas

Op veel basisscholen gaat het grootste deel van de tijd op aan de zaakvakken. En hoewel dit natuurlijk belangrijk is, is de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen, wat mij betreft, nog belangrijker. Hoogste tijd om daar meer aandacht aan te besteden!


Afgelopen jaren heb ik al mooie lessen mogen geven over het ontdekken van je talenten, omgaan met stress, prikkels en emoties. In die lessen combineer ik een stukje kennis met voelen en ervaren en een afsluitende creatieve activiteit. Vaak zet ik bij mijn lessen ook boeken of verhalen in.


Heb jij als leerkracht behoefte aan lesprogramma’s die te maken hebben met bovenstaande onderwerpen? Lees hieronder verder en ontdek wat ik voor je kan betekenen. Behalve onderstaande programma’s heb ik nog meer lessen uitgewerkt met verschillende onderwerpen en invalshoeken.


Andere ideeën? Neem contact met me op om samen te sparren en tot een waardevol programma op maat te komen!

Workshop 'Dit ben ik!'


Met mijn boek 'Sammie en haar weg naar geluk' als uitgangspunt gaan we op zoek naar ieders talenten. In deze workshop combineer ik het verhaal van Sammie met een complimentenspel en een creatieve activiteit. Ik maak gebruik van de kracht van de groep om ieders positieve eigenschappen in beeld te brengen.


Workshop 'Sint heeft stress!'


In deze toffe workshop staan de onderwerpen spanning, prikkels en stress centraal. Wist je dat zelfs Sinterklaas wel eens stress heeft? Hoe ziet spanning er bij jou uit? En hoe zorg je ervoor dat je weer kunt ontspannen, wat werkt voor jou? 

In deze les gaan we voelen, ervaren en lekker creatief aan de slag met het maken van een prikkelmeter!


Deze les kan uiteraard ook ingezet worden buiten de Sinterklaasperiode om. In dat geval gebruik ik een ander verhaal als kapstok.



Reizen door de stad van Axen

Momenteel werk ik aan een lessenreeks gebaseerd op het werken met de Axenroos. Dit model, gebaseerd op de Roos van Leary, maakt op een speelse manier inzichtelijk hoe kinderen met elkaar omgaan.


Ze leren hoe ze op een andere manier met elkaar kunnen communiceren en hoe hun eigen gedrag invloed heeft op het gedrag van de ander.


In dit programma combineer ik het oefenen van sociaal-emotionele vaardigheden met verschillende creatieve activiteiten.

 

Zodra het programma klaar is, vind je hier meer informatie. Wil je nu alvast meer weten, dan stuur me een berichtje!


     

Ervaringen van leerkrachten:


“Wij vonden deze middag TOP!


Zo waardevol om hier nu eens zo spelenderwijs bij stil te staan naar aanleiding van jouw verhaal. De kinderen vonden het allen fijn, het deed hen zichtbaar goed!


Jij voelde je helemaal in de groep, dat was waanzinnig om te voelen en te merken. Samen in gesprek over de positieve kanten, kwaliteiten en talenten van elkaar.


Ook zeer passend in de Gouden Weken aan het begin van het schooljaar en bij de zeven gewoontes van Covey!"


Juf - groep 4


Basisschool de Toermalijn Bavel


“We hebben een hele leuke en leerzame middag gehad met Joyce in de klas!


Er hing een fijne en positieve sfeer, waarin de kinderen zich veilig voelden en actief meededen. Geboeid hebben we geluisterd naar het verhaal over Sammie.


Daarna aan de slag gegaan met wat ons uniek maakt en waar we goed in zijn. Je zag de kinderen groeien terwijl ze bezig waren. Waardevolle middag!"




Juf - groep 3/4


Basisschool de Toermalijn Bavel


Share by: